Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Awatar użytkownika
hed
Maniak
Maniak
Posty: 2231
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:02
Lokalizacja: NT

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: hed » 16 lip 2011, 06:56

z tego co widzę, to podwykonawca części chodników i ciągu pieszo-rowerowego nie ma zamiaru uzupełnić przestrzeni między kostkami piachem? :|
CENY PALIW w NT: http://cenapaliw.pl/index.php?l=15

FIZYK
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 220
Rejestracja: 26 lis 2010, 14:35

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: FIZYK » 26 lip 2011, 21:12

U zbiegu Kościuszki i Poznańskiej obserwuję trwające pracę przy układaniu jakiegoś kabla - mam nadzieję, że tą inwestycją nie będą objęte nowo wybudowane chodniki na ulicy Poznańskiej i Sienkiewicza:?:

Jeszcze w sprawie przebudowy w/w ulic - to jak długo jeszcze będą trawły te prace :?: Przeglądam sobie SIWZ i wzór umowy zamieszczony w BIP-ie Urzędu Miasta i termin zakończenia prac był ustalony do 30.06.2011 r. (umowę z Wykonawcą podpisano 30.03.2011 r.) - teraz mamy koniec lipca, a roboty ciągle trwają :kawa: . Jeżeli powstał jakiś aneks do Umowy zmieniający w/w termin to bardzo mnie ciekawi uzasadnienie takiego działania. Jakie czynniki i zjawiska spowodowały wydłużenie czasu realizacji zadania? Może się mylę :gazeta: i Gmina za każdy dzień w opóźnieniu realizacji przebudowy tych ulic nalicza Wykonawcy kary umowne (wg par. 8 wzoru umowy zawartego w przetargu) w wysokości 0,3% wynagrodzenia brutto za każdy dzień opóźnienia??? Wówczas był bym pod wrażeniem i zaczął bym inaczej patrzeć na Nasz Urząd i jego Urzędników. Interesuje mnie również czy Urzędnicy i Nadzór dostrzegli już usterki i wady powstałe podczas wykonywania robót, w tym również projektowe :?:
O nierównościach podłużnych i poprzecznych na ciągach pieszych i rowerowych (w tym również na zjazdach) już wcześniej pisałem. Kolejną sprawą, którą wychwyciłem (dzieki trwającym ostatnio opadom deszczu) to fakt, że w kilku miejscach woda zamiast spływać do kratek ściekowych stoi w ścieku przykrawężnikowym (mógł bym zrozumieć, niewielkie pochylenia podłużne - ale ...); i jeszcze powstające nie wielkie rozlewisko na dojeździe do ronda przy "Kebabie". Następna rzecz, która zwróciła moją uwagę - to już występujące drobne zapadniecia nawierzchni bitumicznej w obrębie przekopów poprzecznych przez jednię, tam gdzie były wykonywane przykanaliki kanalizacji deszczowej. Sprawa ustawienia znaków pionowych - forumowicze już zamieścili zdjęcia w innym wątku. Pytań dużo - ale raczej pozostawionych bez odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2011, 11:28 przez FIZYK, łącznie zmieniany 2 razy.

gibber
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 207
Rejestracja: 11 cze 2011, 13:13

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: gibber » 26 lip 2011, 21:22

Zawsze na ścieżkach rowerowych z kostki można ćwiczyć do klasyków wiosennych a może w przyszłości rozegrać wyścig. Francuzi mają "Paryż - Roubaix", Lubuszanie "Piekło Przytoku", Nowy Tomyśl może mieć też coś w tym stylu. Dodatkowo zaparkowane samochody uatrakcyjnią rywalizację, wszak szpital jest blisko.

http://www.youtube.com/watch?v=XHAR_4Mwgzc

Awatar użytkownika
JAREMA0WISNIOWIECKI
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 80
Rejestracja: 05 sty 2011, 09:49

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: JAREMA0WISNIOWIECKI » 27 lip 2011, 12:39

tak, wykonano z SMA

Awatar użytkownika
hed
Maniak
Maniak
Posty: 2231
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:02
Lokalizacja: NT

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: hed » 27 lip 2011, 17:36

Roubaix się chowa, tam kostka jest nieruchoma, a u nas skacze pod kołami :|
Do postu FIZYKA dodam, że jakoś studnie nie są specjalnie wypoziomowane, czy nie będą w kołnierzach betonowych tak jak na innych schetynówkach?
Opóźnienie mnie nie dziwi, to już wręcz tradycja u nas:wink:
FIZYK pisze:U zbiegu Kościuszki i Poznańskiej obserwuję trwające pracę przy układaniu jakiegoś kabla - mam nadzieję, że tą inwestycją nie będą objęte nowo wybudowane chodniki na ulicy Poznańskiej i Sienkiewicza:?:
To chyba...uwaga....światłowód, ale może się mylę. Na Poznańskiej był położony w trackie budowy chodników.

Ścieżka rowerowa za wiaduktem w stronę obwodnicy...komfort jazdy po niej niezbyt zachęca do korzystania, obok kusi milutki, równy asfalcik :wink:
CENY PALIW w NT: http://cenapaliw.pl/index.php?l=15

FIZYK
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 220
Rejestracja: 26 lis 2010, 14:35

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: FIZYK » 02 sie 2011, 07:57

Utwardzony masą SMA to on może jest ale tylko na szerokości chodnika (ha, ha), dalej bez zmian :D
Mnie dodatkowo ciekawi, dlaczego w ramach tak wielkiej inwestycji nie potrafiono wydłużyć kawała ist. przepustu (w obrębie myjni), tak aby zmieścić tam pełną szerokość ścieżki. A dalej .... w kierunku obwodnicy jeszcze jakieś słupy im wyrosły w ścieżce :D .
Kolejna sprawa - wyznaczono przejscie dla pieszych w obrębie ostatniej zatoki autobusowej po prawej stronie przed obwodnicą, tylko dlczego nie potrafiono wykonać kawała dojścia z kostki do peronu przystanku?
Jeżeli mówimy o przejściach dla pieszych to gratuluje poczucia humoru osobie, która pozwoliła na rozmalowanie w/w przejścia oraz przejscia przy wjeździe do HI-FI. Bezpieczeństwo pełną gębą :D .
W skrócie:
- obszar niezabudowany - Vist. = 90 km/h
- słabe oświtlenie miejsca
- brak oznakowania ostrzegawczego w postaci A-16 i informującego D-6 (może dostawią)
- P-10 (przejscie dla pieszych) wyznaczone nie zgodnie z obowiązującymi przepisami w ramach linii przerywanej P-1a (powinna być P-4 "podwójna ciągła o dugosci min. 20 m przed i za P-10, poprzedzona linią ostrzegawczą P-6 o długosci przynajmniej 100m)
- można by się pokusić dodtakowo o wprowadzenie ograniczenia prędkości i B-25 (ale to sprawa otwarta)
- jeszcze dodam, że w/w przejścia dla pieszych prowadzą z chodnika na pobocze gruntowe :D
I na koniec sprawa ulicy Szpitalnej - ustwiono w drzewach D-6b (przejscie dla pieszych i przejazd dla rowerzystów), a na nawierzchni rozmalowano przejście dla pieszych - linia P-10). Ale w sprawie całego oznakowania poziomego i pionowego wypowim się (tak jak już mówiłem wcześniej) po zakończeniu wszystkich robót. A BŁĘDÓW JEST SPORO!
PS. nie uważam, aby łuk poziomy ten co jest za skrzyżowaniem z drogą na Cichą Górę, jadąc dalej w kierunku obwodnicy był na tyle widoczny, aby stosować tam linię długą przerywaną P-1a. Ale przecież to wszystko jest usankcjonowane w RMI w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałaów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 08:59 przez FIZYK, łącznie zmieniany 1 raz.

FIZYK
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 220
Rejestracja: 26 lis 2010, 14:35

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: FIZYK » 02 sie 2011, 08:32

MaciejFabian pisze:
JAREMA0WISNIOWIECKI pisze:tak, wykonano z SMA
PS. Co to jest SMA ? Mieszanka Mastyksu Grysowego ? Nie zauważyłem...
Mieszanka SMA czyli mastyksu grysowego jest mieszanką mineralno-asfaltową stosowaną głownie do wykonania warstw ścieralnych nawierzchni. Staje się ona coraz bardziej popularną mieszanką min.-asfaltową w Polsce, choć nie jest ona łatwa w projektowaniu i produkcji.
SMA charakteryzuje się nieciągłym uziarnieniem tzn. że przyrost wielkości ziaren nie jest stopniowy tak jak w betonie asfaltowym, ale „skokowy” tzn. mamy duży udział mączki wapiennej, drobnego kruszywa oraz dużych grysów. Duża zawartość wypełniacza i zarazem asfaltu tworzy tzw. MASTYKS, który wypełnia wolne przestrznie między grysami i daje szczelność mieszance. Z kolei grysy opierając się na sobie i klinując, tworzą bardzo stabilny szkielet i dają miesznace dużą odporność na "koleiny". Aby tak duża ilość asfaltu i wypełniacza nie spłynęła z grysów dodatkowo stosuje się stabilizator, czyli coś co utrzyma mastyks na powierzchni grysów.

FIZYK
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 220
Rejestracja: 26 lis 2010, 14:35

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: FIZYK » 02 sie 2011, 10:01

FIZYK pisze:.... Ale przecież to wszystko jest usankcjonowane w RMI w sprawie warunków technicznych dla znaków i sygnałaów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
A oto krótki wyciąg z w/w Rozporządzenia (Załączniki nr 1,2,3 i 4), które nie są dostępne szerszej publiczności:
7.3. Łuki poziome
7.3.1. Łuki poziome o dostatecznej widoczności
Łukami poziomymi o dostatecznej widoczności są łuki, na których długość odcinka widoczności W jest większa od podanej w tabeli 7.2.
<…dodam, że dla V=90 km/h min. W wynosi 270 m….>
Zasady stosowania znaków poziomych na łukach o dostatecznej widoczności są takie same jak na prostych odcinkach dróg (pkt 7.2) z wyjątkiem łuków oznaczonych znakiem A-1, A-2, A-3 lub A-4, na których stosuje się znak P-6……
7.3.2. Łuki poziome o niedostatecznej widoczności
Łuki poziome o niedostatecznej widoczności są to łuki, na których minimalna długość odcinka widoczności W jest mniejsza od podanej w tabeli 7.2 (dla V=90 – 270 m).
Jezdnie na takich łukach należy znakować zależnie od warunków widoczności. W ocenie warunków widoczności nie uwzględnia się pojedynczych słupów czy drzew, tylko chwilowo ograniczających widoczność kierującym pojazdami.
Sposób oznakowania jezdni na łuku należy ustalać po określeniu odcinków, na których widoczność jest mniejsza lub równa wartościom podanym w tabeli 7.2 oraz odcinków o większej widoczności….

Czy Projektant lub Wykonawca oznakowania poziomego sprawdzali widoczność na przedmiotowym łuku?
Czy wogóle jest zatwierdzona stała organizacja ruchu na całą ulicę Sienkiewicza i Poznańską? Bo ja odnosze wrażenie, ze nie...
Zakres stosowania oznakowania poziomego na drogach publicznych, określony już został na wstępnie załącznika nr 2 do cytowanego wyżej Rozporządzenia, które jednoznacznie wskazuje na obowiązek jego aplikacji na drogach krajowych i wojewódzkich. Natomiast w przypadku dróg powiatowych i gminnych nie jest ono obligatoryjne. Ale jeżeli już zastosowano oznakowanie poziome to niech ono będzie kompletne i zgodne z obowiązującymi przepisami, wszak stanowi ono ważny element bezpieczeństwa ruchu.

Przy okazji powyżej opisywanych przejść dla pieszych warto nadmienić, że nie powinno mieć miejsca (ale u nas ma) wykonywanie oznakowania poziomego przejść dla pieszych jedynie w postaci znaków P-10, bez poprzedzenia ich liniami warunkowego zatrzymania P-14 (zdaje się, ze są) i liniami ciągłymi P-4 (ich nie ma). To jest karygodne.
A co grozi zarządcy drogi, w przypadku zastosowania złego oznakowania poziomego???
Wszak potencjalna odpowiedzialność cywilna za skutki zdarzenia drogowego zachodzi pod warunkiem wykazania związku przyczynowo-skutkowego jego braku z konkretnym zdarzeniem losowym. Dodatkowo, także pod warunkiem, że związek ten będzie dotyczył linii segregacyjnych, bądź krawędziowych, a nie np. przejścia dla pieszych.
Temat ten wykracza jednak poza moją wyobraźnię, ale może być przedmiotem wnikliwych rozważań niejednego prawnika. Mam nadzieję, że mimo wszystko, rozważań czysto teoretycznych.

Awatar użytkownika
kayo
Maniak
Maniak
Posty: 1629
Rejestracja: 06 wrz 2010, 17:51
Lokalizacja: NT

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: kayo » 15 sie 2011, 09:57

Porównanie kosztów wykonania ścieżki rowerowej w zależności od materiału
http://rowery.teatrnn.pl/node/351/Kostk ... o%C5%BCsza

gibber
Gadatliwy
Gadatliwy
Posty: 207
Rejestracja: 11 cze 2011, 13:13

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: gibber » 15 sie 2011, 10:22

Kostka lepiej komponuje się z klombami kwiatowymi :lol:
Wiem, że argumentem za kostką jest łatwość demontażu i ponownego ułożenia w przypadku potrzeby wykonania wykopu, itp. Chociaż patrząc na to co jest zrobione z kostką przy Netto to ten argument również upada. Nie mam w sumie nic do kostki, ale na miłość boską do niefrezowanej. Czy któryś z osób odpowiedzialnych za tą przebudowę jeździ rowerem, czy ma głowę tylko do noszenia czapki ?

Awatar użytkownika
hed
Maniak
Maniak
Posty: 2231
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:02
Lokalizacja: NT

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: hed » 08 lis 2011, 00:00

ciekawe, że na tej "schetynówce" nie dokonano regulacji studni kanalizacyjnych i nie wsadzono ich w kołnierze betonowe jak to miało miejsce na ul. 1000-lecia/Kolejowej oraz 3-go Stycznia.
CENY PALIW w NT: http://cenapaliw.pl/index.php?l=15

Awatar użytkownika
hed
Maniak
Maniak
Posty: 2231
Rejestracja: 24 kwie 2010, 11:02
Lokalizacja: NT

Re: Przebudowa ul. Poznańskiej i Sienkiewicza

Post autor: hed » 25 cze 2018, 10:19

dlaczego część ciągu pieszo-rowerowego jest z kostki fazowanej a druga niefazowanej???
CENY PALIW w NT: http://cenapaliw.pl/index.php?l=15

ODPOWIEDZ

Wróć do „Budownictwo, architektura, urbanistyka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość